Stud, a vůbec trvalý stav jednoho občana

18.10.2016

Stydno je mi, že o tom psáti musím, leč rodná řeč mi praví, že čas nezastaví sebevětší stud...

Když jsem několik dní zpátky opětovně sledoval diskuzi jednoho nejmenovaného pořadu mezi zástupci KSČM a ostatními (terminologií soudruhů kapitalisty), byl jsem rozčílen natolik, že se mi znova vrátila inspirace Egona Bondyho o psaní na téma, jak je tohle vůbec možné.

Ačkoliv mé rozhořčení přetrvalo zhruba do druhého dne a chtěl jsem si ventilovat pocity spjaté s politicky aktuálním tématem (dle mého), vytrval jsem, a přestože je toto místo k vylévání srdíčka určeno, nenapsal jsem ani řádek.

Nuže, je nový den!

Takhle k večeru se zabývám všelijakými kratochvílemi, ale přesto se najde jedna, o které napsat musím, možná proto, že patřím k většině (doufám) normálních lidí, nebo třeba z důvodu, že jako obyčejný člověk mám tendenci se k tématu vyjádřit.

V posledních dnech zřejmě nešlo uniknout zprávám a reportážím o tom, jak naši republiku navštívil Dalajláma a v rámci svého programu přinesl do zatuchlých vod české "inteligenční elity" svěží proud čirých nezaujatých myšlenek a názorů, na které, zdá se, nebylo osazenstvo připraveno.

Uznávám ohlas pro a proti, pochopím, že někdo má stále tendenci kydat špínu na Václava Havla (na koho jiného že?!), ale vydané prohlášení na webu prezidenta republiky v návaznosti právě na návštěvu duchovního vůdce nelze v žádném směru tolerovat, pakliže v lidech stále žije cit pro spravedlnost, rovnoprávnost, slušnost, čest a v neposlední řadě pravdu a lásku!

Chci číst ten žvást zde!!!

Stroze, rád bych něco napsal...

Skutečně cítím bezradnost až naprostou bezmoc, ve které se chtě nechtě musím topit jenom kvůli tomu, že někteří lidé, v tomto případě ti, kteří by měli jít příkladem pro každého slušného člověka, jsou schopni bez jakékoliv sebereflexe, úctě vůči druhým či k sobě samým vydat prohlášení, shrnující jednoduchou směnu peněz za city, lži za pravdu a především hloupost za rozum. Vskutku je mi stydno! Už nikoliv z lidí a každodenních tragédií, nýbrž ze sebe, jelikož jsem součástí obyčejného davu obyvatel se správným názorem, který tvoří skuteční lidé, a jenž je denodenně nucen se stydět za to, že naši zástupci v čele s panem prezidentem lidmi nadobro nejsou.

Víc k tomu nemám... Nebo mám, ale za víc řádků mi to nestojí...

Odevzdanost? asi ano, ale pořád lepší se stydět za sebe než za celý tento stát...

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky